reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Hana Kováčová

Hana Kováčová

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek ako každý druhý či prvý, ale v podstate dosť individualista. Zoznam autorových rubrík:  CestujemPoéziaÚvahySúkromnéNezaradené

reklama

Cestujem

A vraj vo Francúzsku sa za štúdium neplatí...

Hana Kováčová

A vraj vo Francúzsku sa za štúdium neplatí...

Po niekoľkomesačnom vybavovaní štúdia na univerzite, popretkávanom všadeprítomnou francúzskou administratívou to vzdávam. Štúdium je platené a ja nemám zbytočných 4000 eur na posunutie sa vo vzdelanostnom rebríčku. Áno - škola je verejná a áno – štúdium vo Francúzsku je bezplatné. Ale nie pre každého...

  • 21. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 951x
  • 2
Moja mama je nešťastná

Hana Kováčová

Moja mama je nešťastná

V septembri odchádzame na tri roky do Francúzska. Nie je to koniec sveta a nie je to na večnosť. Je to len tu cez kopec a pri cenách leteniek môžeme byť doma každú chvíľu. Napriek tomu je tu niekto, kto sa na môj odchod neteší. Niekto, kto stále dúfa, že neodídeme. Moja mama.

  • 20. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 317x
  • 12
Opilecká turistika v hlavnom meste

Hana Kováčová

Opilecká turistika v hlavnom meste

O anglických chlapíkoch usporadúvajúcich rozlúčky so slobodou v hlavnom meste už popísali noviny aj články na blogu všeličo. Pravdou je, že sa niekedy pri prechode centrom Bratislavy cítim ako pred zápasom Arsenal Londýn – iný klub (doplniť podľa potreby).

  • 16. jún 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 417x
  • 34
Bratislavský asteroid alebo hlavné mesto – dedina?

Hana Kováčová

Bratislavský asteroid alebo hlavné mesto – dedina?

Francúzi ma tentoraz skutočne rozčúlili. Frankofilovi sa to nestáva často, ale teraz čítam ako čítam a nemôžem uveriť vlastným očiam. Istý novinár vo francúzskom denníku Le Figaro zverejnil článok, v ktorom píše, že s Bratislavou je to „ako s asteroidmi, ktoré nemôžu mať svoju vlastnú elipsu, pretože sú vždy v gravitačnom poli väčších telies (rozumej Praha, Viedeň alebo Budapešť)“. Vraj „Bratislava je hlavné mesto, ktoré neurobilo veľa pre to, aby sa ním stalo“.

  • 3. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 636x
  • 41
Chcem sa stretnúť, pls join us

Hana Kováčová

Chcem sa stretnúť, pls join us

Už moja stará mama vravievala, že nie každý ujo môže byť dobrý človek, napriek tomu, že nám na ulici ponúka cukríky. Od pomerne neškodných cukríkov na ulici sme sa presunuli k oveľa väčšej hrozbe – zoznámeniam cez internet. Ale aby bolo hneď na začiatku jasné - ja nevyhľadávam webové stránky „Ona hľadá jeho“ a nereagujem na zvodné inzeráty typu „Chcem sa s tebou stretnúť, zavolaj na číslo 0908 77....“.

  • 27. apr 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 503x
  • 8
reklama
Môj cit pre tatranský sneh

Hana Kováčová

Môj cit pre tatranský sneh

Naše médiá používajú slovo katastrofa až príliš často. A aj keď tu stojím s pohľadom upretým na snehovú pokrývku prevrátených stromov, nemôžem im dať za pravdu. Tatry sú stále tým, čím boli. Vznešené, krásne, nepokorené.

  • 2. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 141x
  • 0
Provensálske byliny a prečo sa chcem vrátiť...

Hana Kováčová

Provensálske byliny a prečo sa chcem vrátiť...

Vždy som sa sem chcela prísť pozrieť. Dotknúť sa vlastnými prstami levanduľových kvetov, cítiť vôňu olivovníkov a viníc, sedieť medzi vami v kaviarni, ocitnúť sa v zákutiach nepreskúmaného lesa  a skúšať vlastné verzie slastného života...

  • 14. nov 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 277x
  • 3
Roháče

Hana Kováčová

Roháče

„A naozaj napíšeš o všetkom? Až do konca?“

  • 20. okt 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 326x
  • 1
No italiano, scuzi...(časť 3. a ...posledná)

Hana Kováčová

No italiano, scuzi...(časť 3. a ...posledná)

MilánoVo vlaku sa snažíme zistiť ako dopadol zápas Artmedia-Miláno. Neúspešne, moja pomaly sa rozširujúca slovná zásoba nestačí ani na taliansku podobu denníka Sun.

  • 29. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 805x
  • 5
No italiano, scuzi...(časť 2)

Hana Kováčová

No italiano, scuzi...(časť 2)

Vietato attraversare ai binari – tento nápis (ak zle zaznamenaný, iste mi to zainteresovaní odpustia) mi hlboko zakotvil v pamäti. Cestujeme vlakom takmer každý deň. Pozorujem ho ráno polozalepenými očami, keď doň nastupujeme za svetiel neónov predstaničných hotelov a mihne sa mi pred očami aj v noci, keď mi jeho hukot zabŕdne do snov....

  • 28. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 974x
  • 6
reklama
Rozsutec, Rozsutec...

Hana Kováčová

Rozsutec, Rozsutec...

„Rozsutec, Rozsutec, ty veliká skala, povedz mi dievčinka, kde si dneska spala...“ ...spala som, spala som...Spala som cez víkend niekde inde. Bez obáv, nešlo o žiadne in-flagranti povyrazenie, ja len, že som spala niekde s výhľadom na vysokú horu, s nosom plným horského vzduchu a hrejúcim telom pri tele. Inak sa nedalo – na horách býva zima ako v psinci!

  • 27. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 188x
  • 5
No italiano, scuzi...(časť 1)

Hana Kováčová

No italiano, scuzi...(časť 1)

„Tak pa a kraaaasnu dovolenku prajem…” také odkazy brázdili moju e-mailovú schránku pred dlho očakávaným prepnutím na iné vlnové dĺžky - tentoraz skutočne dovolenkové. Ja som totiž verte-neverte až do konca leta nemala prázdniny. Počas uhorkovej sezóny v našej drahej spoločnosti som tupo hľadela na odkazy typu: „I will be out of office odvtedy dovtedy, nemám prístup k mailu, nebudem vás kontaktovať a ani vy nekontaktujte mňa, úplne v tom najurgentnejšom prípade kontaktujte môjho zástupcu, ale ten aj tak nevie, do čoho sa v robote vŕtam“...

  • 22. sep 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 735x
  • 1
Tak trochu záhadné zmiznutie na Nordkine

Hana Kováčová

Tak trochu záhadné zmiznutie na Nordkine

Nórsko je obrovská krajina a vždy sa tam dajú nájsť miesta, kde niet živej duše. V mojom prípade to taká veľká výhoda nebola...

  • 15. aug 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 900x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu