reklama

Moja mama je nešťastná

V septembri odchádzame na tri roky do Francúzska. Nie je to koniec sveta a nie je to na večnosť. Je to len tu cez kopec a pri cenách leteniek môžeme byť doma každú chvíľu. Napriek tomu je tu niekto, kto sa na môj odchod neteší. Niekto, kto stále dúfa, že neodídeme. Moja mama.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Myslela som si, že rodičia sú na svoje deti hrdí ak majú odvahu začať svoj život od nuly. Bola som presvedčená, že rodičia chcú, aby sa deťom darilo čo najlepšie. A to aj v prípade, že pustia maminu sukňu a odchádzajú do cudzej krajiny.

U nás doma to tak nie je. Moja mama vie vymenovať najmenej milión príčin, prečo budem v novom prostredí nešťastná.

Medziiným pretože:

- ma možno nevezmú na vysokú

- si možno nenájdem žiadnu prácu

- mi určite bude chýbať rodina

- mi určite bude chýbať pes

- si možno nebudem vedieť navariť

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- tam určite budú neznámi ľudia

- tam možno budú neznáme veci

Všetky možno a určite sa mi postupne zliali do jednej obrovskej výčitky: „Necháš nás tu samých v TOMTO štáte s TVOJOU záhradou a s TVOJÍM psom! A ja sa zrazu cítim nezodpovedná a nespravodlivá a rozmýšľam, ako do lietadla poskladám steblo po stebielku tú MOJU záhradu a ako prinútim MOJHO psa, aby vliezol do boxu určeného na prepravu veľkých zvierat v lietadle.

Úprimne, mami, veľmi ma bolí, keď niečo také vravíš. Rozmýšľam, či chceš, aby som bola nešťastná, pretože by si znova TY mala pravdu. Dúfam, že môj odchod pre teba nebude nešťastím. Že si budeme písať a telefonovať (vieš, znížia ceny roamingu a tie súčasné technologické vymoženosti sú úžasné). Budeš kolegyniam v robote rozprávať ako sa nám s priateľom v tej cudzine darí a pri posedeniach so zvyškom rodiny budete rozoberať naše strasti s tou nemožnou francúzskou administratívou. Uvidíš, obe zistíme, že je krásne byť šťastným. Veď šťastným sa dá byť aj stovky kilometrov od mamy, no nie?

Hana Kováčová

Hana Kováčová

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek ako každý druhý či prvý, ale v podstate dosť individualista. Zoznam autorových rubrík:  CestujemPoéziaÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu