reklama

A vraj vo Francúzsku sa za štúdium neplatí...

Po niekoľkomesačnom vybavovaní štúdia na univerzite, popretkávanom všadeprítomnou francúzskou administratívou to vzdávam. Štúdium je platené a ja nemám zbytočných 4000 eur na posunutie sa vo vzdelanostnom rebríčku. Áno - škola je verejná a áno – štúdium vo Francúzsku je bezplatné. Ale nie pre každého...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Podľa slov „attaché“ vedeckej, technickej a univerzitnej kooperácie škola odo mňa nemá právo požadovať žiaden poplatok okrem zápisného. Jeden študent vraj už v podobnej záležitosti vysúdil nemalé peniaze, keď univerzite platiť odmietol. Akokoľvek, škola tak robí a bola len moja chyba, že som to nezistila hneď na začiatku. Ak si však pozriete webovú stránku univerzity, zistíte, že nikde nie je zmienka o financovaní štúdia. Požadovanie poplatku dávam do súvislosti s praxou niektorých univerzít na Slovensku, ktoré požadujú tzv. dar. Po podpísaní darovacej zmluvy univerzite zaplatíte poplatok – v mojom prípade to bolo 20 000,- SKK za jeden univerzitný rok (univerzita v Nitre).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po počiatočnom znechutení, že všetka námaha a peniaze vynaložené na zháňanie a prekladanie dokumentov a platenie notárskych poplatkov boli úplne zbytočné, som si uvedomila, aké ja mám vlastne šťastie. Áno, hravo som sa mohla vyrovnať počtom vyštudovaných univerzít môjmu priateľovi, ale veď čo si budem dokazovať svoje schopnosti (keď o nich nikto nepochybuje J).

Aj tak si myslím, že som to so svojou naivitou dotiahla poriadne ďaleko. Prvým naivným krokom bolo presvedčenie, že vstup rovno do piateho ročníka zahraničnej univerzity bude bezproblémový a navyše, zadarmo. Áno, som prijatá, ale to by som bola aj na Oxford, keby som zacvakala. Takže ešte raz pripomínam, vzdávam to. A nie je to až také zlé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po troch rokoch blúdenia na trhu práce budem mať konečne prázdniny. Môj milý priateľ bude mojím sponzorom a bude financovať moje výlety, kurzy flamenca a iné záujmy. Ja mu za to každé ráno prinesiem čerstvú bagetu, upracem tých našich 30 metrov/> štvorcových, vybavím nám účet, telefón, poistenie bytu a budem precvičovať konverzáciu s domorodcami v okolí. Samozrejme, že si budem hľadať aj nejakú prácu, ale všetky kamošky, ktoré majú svoje kamošky alebo kamošky ich kamošiek vo Francúzsku predpokladajú, že si prácu tak skoro nenájdem. Samozrejme, že môžem robiť servírku, zmrzlinárku, upratovačku, murára, inštalatéra a iné zo 61 zamestnaní, ktoré sú pre Slovákov sprístupnené na francúzskom pracovnom trhu bez potreby pracovného povolenia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Len neviem, dokedy ma takéto prázdniny budú baviť.

Ponaučenie č.1 (istotne postupne pridám ešte milión iných): Zistiť si všetky, ale naozaj všetky potrebné informácie vopred. Mohla som tak predísť sklamaniu.

Hana Kováčová

Hana Kováčová

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek ako každý druhý či prvý, ale v podstate dosť individualista. Zoznam autorových rubrík:  CestujemPoéziaÚvahySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu